Poniżej przedstawiam wybrane wieści Vallheru z lat 2005-2013, które udało mi się odzyskać. Kolejność chronologiczna.
Spis treści
Nowe rzeczy napisana przez (Thindil)
Oto kolejna porcja nowości oraz zmian w grze:
– można wykonać maksymalnie 5 ataków na rundę walki (dotyczy to graczy oraz potworów)
– w przypadku kiedy ktoś atakuje bronią dystansową, obroniący się ma 2 razy większe szanse na uniknięcie ataku
– w statystykach podaje ilość kradzieży jakie posiada postać (tylko w przypadku złodziei).
– uporządkowane nieco potwory oraz zmienione ich statystyki. Dodatkowo społowione PD za pokonane potwory
– w górach oraz w lesie można spotkać więcej potworów
– potwory mają dwie dodatkowe cechy – szybkość oraz wytrzymałość
– na rynku z przedmiotami można dodawać po kilka przedmiotów tego samego typu w jednej ofercie
– społowiona premia do szybkości w broni dystansowej.
Książęta – nowi napisana przez (SN Nameless)
Po całonocnych i całodniowych naradach Władcy Vallheru wybrali, z osób które otrzymały pozytywną opinię Książąt oraz Rady Królewskiej, następujących Obywateli :
Storm – ID 10
Illidan – ID 35
Milan – ID 2739
i postanowili podnieś ich do rangi Książąt Vallheru .W związku z tym faktem proszę w/w osoby o przesłanie na moje pw (w przeciągu 24 godzin od daty zamieszczenia tego posta) deklaracji czy zgadzają się objąć funkcję w administracji państwowej. Wszelkie dodatkowe ustalenia zostaną dokonane po przedstawieniu woli objęcia stanowiska.
Zgodnie z regulaminem konkursu w/w osoby rozpoczną pełnienie swoich obowiązków od początku następnej ery ( tj. od dnia 1 grudnia roku pańskiego 2004) . Okres próbny wynosi 1 miesiąc.
Dziękuje wszystkim osobom biorącym udział w konkursie , zarówno jako Uczestnikom, jak i Organizatorom.
Podpisano
Z upoważnienia Thindila I
SN Nameless
Zmiany w strażnicach napisana przez (Thindil) dnia 2005-01-27
W strażnicach zaszły poważne zmiany. Osoby, które od czasu do czasu odwiedzają forum zewnętrzne, wiedzą mniej więcej o co chodzi. Oto główna lista zmian:
– Żołd dla wojsk jest pobierany tylko raz na dzień – podczas głównego resetu.
– Jeżeli podczas głównego resetu nie będzie piechurów lub łuczników w strażnicy – strażnica traci jeden poziom w swoich rozmiarach. Pusta strażnica na 1 poziomie po prostu znika
– Liczba dostępnych wojsk do kupienia w strażnicy – zależy obecnie od ilości strażnic oraz ich rozmiarów i kumuluje się przez jeden dzień
– Wojsko ma coś takiego jak zmęczenie – wzrasta ono podczas ataku na inną strażnicę, maleje podczas zbierania danin w wioskach. Poza tym oczywiście zeruje się co reset.
– Druga specjalna cecha wojska w strażnicy – morale – za każdą wygraną lub przegraną walkę morale wzrasta lub spada. Przy bardzo wysokim morale, wojsko otrzymuje premię do ataku oraz obrony, przy niskim oczywiście ma minusy podczas walki.
Dokładniejszą, liczbową rozpiskę tych zmian można znaleźć na forum zewnętrzym (niestety będzie dostępne dopiero na początku lutego (znów przekroczony transfer)
To chyba wszystkie zmiany jakie zaszy w grze. Mam nadzieję że o niczym nie zapomniałem napisać.
Konkurs napisana przez (Storm) dnia 2006-11-07
Władze Vallheru ogłaszają konkurs na sędziego SN. Gracze, którzy chcą w nim wziąć udział, proszeni są o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania oraz nadesłanie ich do władcy Storma ID 24 do 18 listopada br. Oto pytania konkursowe:
1. Czym dla Ciebie jest Vallheru?
2. Znaczenie Kodeksu Vallheru dla systemu prawnego Vallheru.
3. Jaka jest według Ciebie rola prokuratora, prawnika, ławnika, sędziego oraz kanclerza SN w Vallheru?
4. Opisz historię swojej postaci.
5. Czy należałeś/aś do jakiegoś klanu lub należysz? Czy jesteś gotowy/a zrezygnować z niego? Czy przynależność do klanu wpłynie na Twój obiektywizm?
6. Opisz w punktach postępowanie przed sądem Vallheru.
7. Co wg Ciebie trzeba zmienić w prawie vallheryjskim?
8. Napisz coś o sobie w świecie realnym.
9. Czy miałeś/aś jakiś kontakt z prawem w świecie realnym (mandat za picie w miejscu publicznym, parkowanie w niedozwolonym miejscu itd nie są brane pod uwage).
10. Zastosuj się do przedstawionej sytuacji – Wyobraź sobie że jesteś sędzią w średniowieczu. Przed Tobą stają dwie kobiety oraz dziecko. Obie twierdzą że są matkami dziecka. Nie ważne jak sformułujesz pytanie obie zawsze będą twierdzić że to ich dziecko. Dziecko jest zastraszone, raz mówi że jedna kobieta jest jego matką, raz że druga kobieta. Sprawę musisz rozstrzygnąć w ciągu godziny. Nie możesz torturować ani wykorzystywać jakichkolwiek środków psychotropowych. Która kobieta jest matką dziecka? Podaj w jaki sposób rozstrzygniesz tę sprawę oraz uzasadnienie dlaczego w ten sposób.Wymagania jakie powinien spełniać kandydat
– Wiek w grze przynajmniej 100 dni
– Niekaralność
– Dobra opinia wśród społeczeństwa Vallheru
– Wzorowa znajomość przepisów obowiązujących w KrólestwieUprzejmie proszę, aby list z odpowiedziami na pytania zatytułować „KONKURS SN”. Powinno to zapewnić bezproblemowe i szybkie przeprowadzenie weryfikacji.
Władca Storm
———————————————-
Od krótkiego czasu dostępny jest najnowszy numer Vallweek’a. W imieniu redakcji zapraszam do lektury.
Nowa era już wkrótce napisana przez (Storm) dnia 2007-01-28
Chaos dobiega końca… Coraz częściej powtarzane plotki o powrocie władców do królestwa wydają się być już faktem. Wielu mieszkańców Altary i Ardulith opowiada w karczmie o tym jak spotkało władców. Głos herolda Królewskiego rozbrzmiewający w obu miastach jedynie potwierdza te informacje…
Ludu Vallheru
Jak powszechnie już wiadomo, nastał moment w którym Vallheru doczekało się kolejnego bohatera. Jest nim Murtagh ID 170, któremu w imieniu władz chciałbym złożyć serdeczne gratulacje. Powstała również Machina Astralna, zbudowana przez klany Tallamaris Elrquel, Mithrilowa Gildia i Absyntyści. Wszyscy zapewne oczekują momentu w którym ogłoszone zostanie zakończenie obecnej ery. Planowany termin takiego wydarzenia to 1 marzec 2007r. Zapewne wielu z was jest zaskoczonym tak długim oczekiwaniem, ale jest to niezbędne do wprowadzenia nowych projektów i poprawek. Ich lista zostanie wkrótce umieszczona na forum.
Druga informacja dotyczy właśnie nowego forum zewnętrznego, które można znaleźć tutaj.
Ostatnią wiadomością jest zbiórka pieniędzy na serwer na którym znajduje się gra. Osoby chętne do pomocy proszone są o kontakt z władcą Stormem w celu uzyskania dalszych informacji.
Konkurs napisana przez (Storm) dnia 2007-02-22
Mimo, ze nowa era już blisko klan Tallamaris Elrquel ogłasza konkurs na najlepszą przygodę. Liczy się pomysł, kreatywność, objętość i błyskotliwość. Mogą to być krótkie questy lub długie. Można zgłaszać kilka przygód na raz. Za każdy quest będzie można otrzymać od 1 do 15 punktów. Suma wszystkich zdobytych punktów będzie jednocześnie ostatecznym rankingiem. Przy ocenie będą się liczyć: pomysł, spójność questu, treść, stylistyka i ortografia, objętość, a także przejrzystość oznaczania poszczególnych tekstów questu.
Konkurs ma charakter indywidualny i zespołowy.Przewidywane nagrody (kwoty dotyczą nowej ery):
Indywidualnie:
I miejsce 50k
II miejsce 25k
III miejsce 10kKlanowo:
I miejsce 200k
II miejsce 100k
III miejsce 50kPonadto będą przyznawane także nagrody specjalne – za najlepszy quest itd… oraz nagrody ufundowane przez innych graczy.
Czas nadsyłania prac – 2 tyg. (prace będziemy przyjmować dopiero w nowej erze – z czysto organizacyjnych przyczyn). Pracę proszę nadsyłać do Dellasa ID 95.
Formularz zgłoszenia:
1. nick (id)
2. klan (jeśli brak to zaznaczyć)
3. tytuł przygody
4. treśćProszę graczy o uważne oznaczanie poszczególnych tekstów.
Zastrzeżenie: Jeśli przynajmniej 10 graczy nie nadeśle prac lub ich całkowita suma nie przekroczy 20 – konkurs będzie odwołany.
PS. Klan Tallamaris Elrquel zastrzega sobie prawo do wykorzystania wszystkich nadesłanych prac.
Nowi książęta napisana przez (Solostran) dnia 2007-04-02
Plotki rozchodzące się od jakiegoś czasu po królestwie Vallheru sprowadziły na plac przed pałacem tłumy mieszkańców. Część z nich – tych bardziej zorientowanych – obstawiała już zakłady kto w tej erze zostanie mianowany na księcia lub księżniczkę, część czekała tylko z zainteresowaniem na ogłoszenie wieści. Kandydaci ze zdenerwowania przestępowali z nogi na nogę. Po kilku minutach oczekiwania otoczeni przez strażników z gwardii królewskiej w końcu na placu pojawili się królowie – pierwszy szedł Thindil I, niedaleko za nim podążali Storm i Solostran. Wiwaty jakie im towarzyszyły zostały zagłuszone przez dźwięk fanfar. Herold zaczął odczytywać wręczoną przez Solostrana wieść.
Ludu Vallheru,
Spośród wielu kandydatów jacy zgłosili się do ogłoszonego niedawno konkursu postanowiliśmy wybrać trzy osoby. Pokładamy w nich nadzieję i głęboko wierzymy, że podołają obowiązkom jakie zostają im powierzone.Strażnicy skryci wśród tłumu powoli zaczęli wypychać na plac trzy osoby, które mimo zaskoczenia złożyły ukłon i uklękły przed władcami. Solostran wstał i podszedł powoli do nich. Z nikąd pojawili się słudzy niosący w rękach złote diademy. Władca podchodził do każdego z wyróżnionych i na wkładał na jego głowę diadem. Mianowaniu towarzyszyły słowa:
Obywatele Drach, Kapsello, OldSkull..niniejszym zostajecie mianowani książętami Vallheru Służcie krainie dobrze i nie pozwólcie by cokolwiek rzuciło cień na wasze czyny.
Solostran wycofał się na swoje miejsce, a uroczystość zakończył głos herolda:
Pora rozpocząć ucztę! Kierujcie się do karczmy gdzie nowych książąt spotkacie i wina się napijecie. Bawcie się i świętujcie – dziś nikt nie musi płacić!
Przerwa napisana przez (Storm) dnia 2007-06-25
Dnia 29.06.2007 Vallheru najprawdopodobniej (ostateczna decyzja dopiero zapadnie) zostanie tymczasowo zamknięte. Głównym powodem takiego obrotu sprawy jest nieobecność Thindila z przyczyn technicznych. Drugim powodem jest rezygnacja Solostrana i moja ze sprawowanych funkcji władców.
W związku z tym chciałbym podziękować wszystkim tym graczom, dla których moja 30-sto miesięczna praca jako władca Vallheru cokolwiek znaczyła. Przez ten czas w różny sposób strałem się wpłynąć na jakość rozgrywki. Czy to poprzez branie udziału w obradach Rady Królewskiej, czy też pilnowanie porządku w grze. Jakie są tego efekty – ocena należy do was. Ja ze swojej strony z ręką na sercu przyznaje, że nie był to dla mnie czas stracony. Były i lepsze momenty i gorsze. Ale to co dla mnie najważniejsze… Poznałem sporą grupę osób, część osobiście, część niestety tylko wirtualnie (choć nic nie stoi na przeszkodzie aby to zmienić;P) i mam nadzieję, że te osoby nie zerwą ze mną kontaktu tylko dlatego, że żółte kółeczko nie będzie już świecić koło mojego imienia. Najwyższy czas zmienić klawiaturę na bardziej typową (tych co nie wiedzą o co chodzi odsyłam do wywiadu ze mną w jednym ze starszych numerów Vallweeka) i … i być może dokończyć profil;)
Kilka słów od Solostrana:
Pragnę podziękować wszystkim osobom, z którymi przez te kilka już lat miałem okazję się zetknąć – czy to na gruncie bardziej prywatnym czy też w ramach współpracy jako radny, książę czy władca. Nie będę nawet próbował wymieniać tych osób po imieniu czy nicku – byłoby Was za dużo , a na pewno bym o kimś zapomniał 😉 Dziękuję też wszystkim, którzy na Vallheru „po prostu” grali – czego by nie mówić, bez Was ta gra nie mogłaby istnieć. Na koniec ukłon w stronę osób, które tą grę dla nas wszystkich tworzyły i umożliwiły zabawę przez tak długi czas – udało wam się wbrew wielu problemom stworzyć coś fajnego, co – mam nadzieję – zostanie w pamięci na dłużej. Niestety jak sie okazuje nic nie może trwać wiecznie….takie życie…
Życzę wszystkim powodzenia w przyszłości, bez względu co będą robić i gdzie będą grać 🙂 Być może gdzieś, kiedyś przyjdzie nam się jeszcze spotkać 🙂
Ogłoszenie napisana przez (Storm) dnia 2007-09-11
Wszyscy gracze, którzy posiadają również konto na Wastelands, są zobowiązani do zgłoszenia jednego z nich (którego to już indywidualny wybór) do usunięcia. Konta, które mają zostać usunięte z Vallheru, proszę zgłaszać do mnie na pocztę, z Wastelands – do władz tamtej gry.
Termin połączenia nie jest jeszcze dokładnie ustalony, ale nastąpi to w ciągu 1-2 tygodni. Dokładna data zostanie podana, gdy tylko będzie znana;)
Osoby zainteresowane zmianami, które zostaną wprowadzone zapraszam tutaj
Nowy Początek napisana przez (Dellas Tallamar)
W dniu dzisiejszym po półrocznym okresie przygotowywań i wielu perypetiach zespół Orodlin Team ma przyjemność rozpocząć nowa grę Orodlin. Listę wprowadzonych zmian można zobaczyć liste zmian.
Bardzo proszę wszystkich o cierpliwość i wyrozumiałość, albowiem mogą pojawić się jeszcze jakieś błędy, których nie byliśmy w stanie zweryfikować i znaleźć. Wszystkie zauważone błędy i niedociągnięcia proszę informować nas na odpowiednim forum lub zgłaszać błędy w opcjach konta).
W dniu dzisiejszym rozpoczyna się okres testowy, który będzie trwał 1-2 tygodnie. Po wyłapaniu i naprawieniu większości błędów rozpocznie się pierwsza era w Królestwie Orodlinu.
Proszę się nie dziwić, że spora grupa graczy ma zmienione nicki. Spowodowane jest to tym, że imiona posiadały znaki zabronione przy ich definiowaniu (główni chodziło o tagi klanowe).
Życzę miłej zabawy.
Postscriptum napisana przez (Thindil) dnia 2011-12-25
Oczywiście do poprzedniej wieści oraz komentarzy do niej.
Cóż, mleko się wylało, ale przynajmniej ten jeden błąd został naprawiony (pewnie setki innych jeszcze sobie spokojnie żyją) Chciałbym jednak przypomnieć o pewnych rzeczach dotyczących tej ery:
– Jest to era testowa, co oznacza że wszystko, łącznie z zasadami gry może się zmienić bądź zmieniła się. Czasami są to zmiany na korzyść graczy, czasami na niekorzyść.
– Pewne obecne rozwiązania są złe (nie piszę teraz o tym błędzie) ale muszą przez pewien czas podziałać aby dokładnie można było ustalić co i jak naprawić aby nie pogorszyć sytuacji.
– Pewne rzeczy są włączane, wyłączane lub realizowane w taki sposób, tak aby można było inne opcje lepiej przetestować.Dlatego też podjąłem pewne decyzje:
– Nie będzie bohatera w tej erze. I prawdę mówiąc ostatnie wydarzenie było tylko wisienką na torcie, która przekonała mnie, że w następnej erze główną zmianą musi być całkowicie nowa formuła zostawania bohaterem. Celowo nie piszę „walka ze Strażnikiem” ponieważ cały proces się zmieni. Obecnie cała koncepcja jest niestety niezbyt udana. Nie tylko faworyzuje graczy klanowych ale również dlatego że osoba, która dołączy do gry po 2-3 miesiącach nie ma już najmniejszych szans na zostanie bohaterem. Oznacza to też, że pewna bardzo poważna rewolucja w zakresie mechaniki gry również nie wejdzie wraz z nową erą. Po prostu nowa formuła strażnika będzie wymagała bardzo dużego nakładu pracy i nie starczy czasu na odwrócenie niektórych rzeczy do góry nogami.
– Padła propozycja ankiety co do zrobienia ankiety na temat długości trwania ery. Wbrew pozorom (a raczej informacja dla tych, którzy nie potrafią czytać w moim pokręconym umyśle 😉 ) Jest to bardzo dobra propozycja, powiązana z nowym projektem „pokonywania” Strażnika. Prawdopodobnie będzie to kolejna ankieta.
– Propozycja aby zrobić krótką erę testową zanim nastąpi właściwa era. Wolę zakończyć testowanie w tej erze, tak aby już następną rozpocząć normalnie granie.
– Z tego też powodu ta era potrwa jeszcze jakiś czas. Ciężko mi powiedzieć na dzień dzisiejszy ile dokładnie czasu ale obawiam się, że co najmniej jeszcze miesiąc testów przed nami.I na zakończenie najważniejsze: Przepraszam za zaistniałą sytuację. To, że coś takiego się wydarzyło to tylko i wyłącznie moja wina (przeoczenie przy wprowadzaniu mikstur wskrzeszających). Niestety, nie jestem w stanie obiecać że taka sytuacja już się nigdy nie powtórzy. W końcu nie popełnia błędów tylko ten co nic nie robi.
Zmiany, zmiany, zmiany… napisana przez (Thindil) dnia 2012-12-09
Aktualizacja nr 6: Pojawiła się pierwsza wersja reputacji. Na razie można ją zdobyć (bądź stracić) podczas walk pomiędzy graczami. Ilość zdobytej reputacji zależy od różnicy w reputacji pomiędzy oboma przeciwnikami. Na razie reputacja wpływa głównie na otrzymywane doświadczenie za walkę pomiędzy graczami
Aktualizacja nr 5: Tym razem małe trzęsienie ziemi. Zniknęły punkty kradzieży złodziejom, od tej pory mogą kraść, czy wykonywać swoje zadania przy pomocy energii. Większość zadań złodziejskich kosztuje 2 punkty energii za próbę, niektóre (np szpiegowanie klanów) 5 punktów
Aktualizacja nr 4: Zmieniły się zadania u Cześnika. Kosztują teraz mniej energii, dają doświadczenie również do cech oraz mniej materiałów z zadań dochodzi do Magazynu Królewskiego
Aktualizacja nr 3: Zmienił się nieco wzór na wykonanie uniku podczas walki. Szczególnie podczas walki z najmniej groźnymi przeciwnikami (potworami czy graczami). W takim wypadku szansa zależy również od zręczności przeciwnika.
Aktualizacja nr 2: Zmieniło się naliczanie punktów życia zdobytych za rozwinięcie cechy Kondycja. Teraz zależy od rasy oraz klasy. Dodatkowo, zmieniły się koszta wskrzeszenia.
Aktualizacja nr 1: biorąc pod uwagę, że pewnie większość by nie przewinęła na dół aby sprawdzić czy coś nowego się pojawiło 🙂 Więc dwie sprawy – po pierwsze, nastąpiła jednorazowa amnestia dla więźniów. Raczej nie liczyłbym że powtórzy się to jeszcze w tej erze, a na pewno nie będzie czegoś takiego w normalnej erze.
Druga sprawa: zmniejszyła się (i to dość drastycznie) ilość potrzebnego doświadczenia aby zdobyć poziom w statystykach.I tak oto nastała pierwsza w historii Vallheru era testowa. Najpierw kilka uwag organizacyjnych, następnie lista zmian wprowadzonych w grze.
Po pierwsze: era testowa potrwa około 3 tygodnie. Najpóźniej za tydzień zostanie podany termin rozpoczęcia normalnej ery.
W trakcie ery testowej należy spodziewać się wszystkiego, łącznie z resetowaniem postaci, zmianami w mechanice gry itd.
W czasie testów nie da się wybudować astralnej machiny. Zresztą jak widać, nawet zegar gry nie został przestawiony 😉
Ponownie otwarto dział Propozycje na forum. Jednak mam prośbę aby na razie nie zgłaszać nowych propozycji a jedynie dyskutować nad tym co już jest w grze (czyli głównie o nowych rozwiązaniach)
To tyle spraw organizacyjnych, czas na listę zmian. Ta już jest nieco dłuższa 🙂
Jak widać zniknęły poziomy doświadczenia. Nie oznacza to, że zniknęło same punkty doświadczenia. Po prostu, obecnie, zdobywa się je w poszczególnych cechach oraz umiejętnościach. Na przykład: walcząc bronią białą, rozwijamy siłę oraz umiejętność walka bronią.
Większość umiejętności ma przypisaną dodatkowo cechę, która wpływa na szansę wykonania zadania. Na przykład zielarstwo plus zręczność, górnictwo plus siła. Jedynie Dowodzenie oraz Hodowla nie mają przypisanych cech. Takie przypisanie oznacza, że wykorzystując daną umiejętność, zdobywamy doświadczenie nie tylko w danej umiejętności ale i w przypisanej statystyce.
Cechy rozwijają się znacznie wolniej niż umiejętności. Aby podnieść cechę o jeden poziom, trzeba w niej zdobyć 2000 razy poziom doświadczenia, zaś umiejętności to 100 razy jej poziom. Czyli np. aby podnieść siłę z poziomu 3 na 4 trzeba zdobyć 8000 doświadczenia, aby podnieść kowalstwo z 10 na 11 trzeba zdobyć 1000 punktów doświadczenia.
Wszystkie umiejętności na początku są na poziomie 1. Początkowy poziom statystyk zależy od wybranej rasy oraz klasy
Ta zmiana pewnie wywoła najwięcej zastrzeżeń: cechy i umiejętności mają górny limit do którego można je rozwijać. W przypadku cech, zależy on od wybranej rasy postaci, w przypadku umiejętności, maksymalny poziom to 100.
Ponieważ nie ma poziomów, zmieniło się zdobywanie Astralnych Punktów. Teraz zdobywa się 1 Astralny Punkt, za każdym razem, gdy podniesie się jakąś cechę o poziom. Same Astralne Punkty też zmieniły swoje znaczenie: obecnie można za nie kupić specjalne premie do umiejętności, cech itp. rzeczy. Dostępne premie zależą od wybranej rasy oraz klasy postaci.
Wskrzeszanie również przeszło małą zmianę: biorąc pod uwagę, że punkty życia nie powinny jak wcześniej gwałtownie rosnąć, cena wskrzeszania zależy od ilości maksymalnych punktów życia postaci. Dodatkowo, istnieje szansa że podczas wskrzeszania, nie stracimy doświadczenia. Jednak im bardziej rozwinięta postać, tym większa szansa na stratę punktów doświadczenia oraz sama strata jest dużo większa.
Kolejna zmiana, która pewnie wywoła największe protesty: energia. Wcześniej zależała ona od poziomu postaci. Teraz, jej ilość jest niezmienna i wynosi 100 punktów na dzień. Oznacza to, że niezależnie jak bardzo rozwinięta jest postać, zawsze posiada 100 punktów energii. Oczywiście, można zdobyć więcej poprzez spanie w domku czy wędrówki w labiryncie w Altarze.
Sprzątania miasta zależy teraz od cechy Wytrzymałość i oprócz złota pozwala otrzymać doświadczenie do tej cechy.
W większości wypadków, tam, gdzie można było zdobyć doświadczenie bez używania jakiejś cechy czy umiejętności (np. za ukończenie przygody w labiryncie), to doświadczenie również jest przyznawane w Wytrzymałości.
Ucieczka przed zawałem w kopalni w górach zależy od cechy Szybkość. Czyli prawdopodobnie, na początku, wszyscy będą ginąć podczas kopania w górach 🙂
Szkolenie cech w szkole, daje teraz doświadczenie do tych cech a nie poziomy jak wcześniej. Dodatkowo, zmieniły się koszty szkolenia (znaczy się jest dużo drożej).
W strażnicy, maksymalny poziom premii teraz to 30.
Zmieniło się działanie mikstury Oszukanie Śmierci. Teraz jej poziom oznacza procentową szansę zadziałania mikstury. Czyli Oszukanie Śmierci na poziomie 20 ma 20% szans na to, że obroni przed śmiercią.
Ponieważ nie ma poziomów postaci, łatwo nadziać się obecnie na silniejszego gracza w walkach na arenie. Dlatego pojawiła się nowa opcja: Oceń przeciwnika. Dostępna jest ona w profilu gracza. Można oceniać tylko postacie, które nie posiadają immunitetu. Koszt każdego ocenienia to 1 punkt energii, ale w zamian można zdobyć punkty doświadczenia do umiejętności Spostrzegawczość. Takie ocenianie da ogólne informacje na temat jak niebezpiecznym dla nas przeciwnikiem jest dany gracz.
W samej walce, zmienił się koszt punktów magii za czary bojowe. Teraz każde użycie takiego czaru to koszt 1 punktu magii. Na razie czary obronne działają tak jak wcześniej, zobaczymy, być może tutaj również się coś zmieni.
Zmieniły się statystyki potworów. Biorąc pod uwagę, że statystyki postaci są znacznie niższe, to i statystyki potworów zostały zmniejszone. Jednakże, na razie, jest praktycznie niemożliwe pokonanie najsilniejszych potworów. Wkrótce powinna pojawić się kolejna nowość w grze, która to zmieni.Na samej arenie walk, nie pokazuje już poziomu potworów a jedynie podaje informacje jak niebezpieczny dla nas jest dany potwór (coś podobnego jak w przypadku oceniania innych postaci).
Opancerzenie przeszło znaczącą zmianę: teraz hełm chroni tylko w przypadku kiedy przeciwnik trafi nas w głowę. Jeżeli chcemy mieć chronione pozostałe części ciała, musimy mieć na nich jakiś kawałek pancerza.
Największa chyba nowość w walce: od teraz można używać chowańców do walk. Ich siła dodaje się do obrażeń zadawanych podczas walki natomiast ich obrona odejmuje się od otrzymanych obrażeń. Maksymalna premia jaką może dać chowaniec podczas walki zależy od cechy chowańca oraz naszej umiejętności. Na przykład: chowaniec z siłą 10 i obroną 11, walczymy bronią białą z umiejętnością na 5 a nasza umiejętność uniki to 3. W takim wypadku chowaniec doda nam premię w wysokości 5 do obrażeń oraz 3 do obrony (czyli odejmie otrzymane 3 obrażenia). Dodatkowo, istnieje niewielka szansa, że po każdej walce chowaniec zginie. Jeżeli przegramy walkę, chowaniec zginie na pewno.
W związku z chowańcami, doszła możliwość leczenia ich bezpośrednio w ekwipunku. Cena leczenia chowańca została po staremu.
Pojawiła się nowa możliwość obrony klanów przed akcjami złodziei. Od teraz klany mogą kupować pułapki oraz strażników do obrony przed złodziejami. Pułapki są tańsze, ale też są jednorazowe. Strażnicy są drożsi, na dodatek trzeba im płacić codziennie żołd z kasy klanowej ale za to dopóki są opłacani, dopóty są przy klanie. Maksymalna ilość pułapek/strażników zależy od rozmiaru klanu. Jeżeli klan posiada maksymalną liczbę pułapek bądź strażników, to jest 90% szans na to, że uda się złapać złodzieja. Sami złodzieje mogą teraz rozbrajać pułapki (kosztuje to punkty energii, zależne od ilości pułapek) albo przekupywać strażników (złotem, 5000 sztuk złota za każdego strażnika). Przekupieni strażnicy nie będą w takim wypadku przeszkadzać złodziejowi podczas następnej akcji przeciwko danemu klanowi. Podczas rozbrajania pułapek czy przekupywania strażników, również można wylądować w lochach, jednak jest dość mała szansa na to.
Zmieniło się okradanie banku. Teraz zdobyte doświadczenie oraz złoto jest bardziej losowe, nie zależy od umiejętności czy cech złodzieja.
Magazyn Królewski przeszedł poważną zmianę: nie skupuje już bez ograniczeń minerałów czy ziół od graczy. Posiada ograniczoną pulę sztuk złota. Pula ta zwiększa się za każdym razem, kiedy ktoś kupuje w magazynie i zmniejsza gdy ktoś sprzedaje coś do magazynu. Więc pewnie na początku magazyn będzie świecił pustkami (przynajmniej do czasu, kiedy pojawią się w nim rzeczy z zadań rzemieślniczych).
To jakiej broni oraz zbroi możemy używać, zależy od umiejętności. W przypadku broni białej, umiejętność walka bronią, w przypadku dystansowej, strzelectwo, w przypadku zbrój, zależy od najwyższej umiejętności bojowej.
Podobnie mają rzemieślnicy z planami. Mogą od teraz kupować tylko plany na poziomie równym bądź niższym ich umiejętności. Np kowal z umiejętnością Kowalstwo na poziomie 10 może kupić tylko plany z poziomu 10 bądź niższych.
Pojawiło się też kilka mniejszych, kosmetycznych zmian: można ustawić sobie w opcjach konta (dodatkowe opcje) możliwość wyświetlania własnego awatara, pojawił się również pasek energii.
Oczywiście, wraz z tymi zmianami, pojawiło się zapewne mnóstwo błędów, dlatego proszę o wyrozumiałość i zgłaszanie ich poprzez opcję Zgłoś błąd.
To chyba wszystkie wprowadzone zmiany. W razie czego zaktualizuje się tę wieść albo napisze kolejną. Na razie koniec tej chyba najdłuższej jak do tej pory wieści na Vallheru oraz standardowo, życzę miłej zabawy podczas ery testowej.
Ważne informacje napisana przez (Thindil) dnia 2013-01-22
Aktualizacja:Tym razem dobra informacja: znalazły się dwie osoby chętne do tego aby poprowadzić dalej grę. Co i jak – tego najlepiej dowiedzieć się na forum: http://vallheru.net/forums.php?topic=4420
Dobrze by było aby jak najwięcej zainteresowanych osób uczestniczyło w dyskusji. W końcu dotyczy ona przyszłości gryCzas nieco odświeżyć wieści, stara chyba już wszystkim się przejadła. Tym razem mam do zakomunikowania dwie ważne sprawy.
Po pierwsze, chyba wszyscy się zgodzą, że obecna testowa era trwa już trochę za długo i czas ją zakończyć. Dlatego informuję, że nowa era, normalna rozpocznie się w nocy z 2 na 3 lutego. Może do tego czasu uda się dodać jedną dużą rzecz do gry. Tak czy siak, na pewno kolejna era będzie specjalna. Głównie dlatego, że będzie ostatnia.
Każdy aktywny gracz, chyba zauważył, że ostatnio nowości w grze było niewiele. A właściwie w ogóle nie było. Z miesiąca na miesiąc, coraz gorzej. Przyczyną nie jest brak czasu z mojej strony a po prostu wypalenie. Nie mam już ani sił, ani ochoty ani motywacji do tego aby dalej pracować nad grą. Nie znam też za bardzo kandydatów, którzy mogliby dalej pociągnąć grę. Ci, których pytałem o to nie wyrazili ochoty do męczenia się jako władcy 😉 Dlatego podjąłem decyzję aby TYM RAZEM zakończyć wszystko w jakiś bardziej cywilizowany sposób niż ostatnio. Sewer będzie jeszcze opłacony do końca maja (dokładnie, jeżeli dobrze liczę, do 28.05.2013 plus 7 dni, nie wiem, kiedy dokładnie zostanie wyłączony), ale nie będzie już organizacji zbiórki pieniędzy na kolejne miesiące. Może jeszcze jakieś drobne zmiany w grze się pojawią ale to i tak nie zmieni jej losu. Chyba że znajdą się osoby, które będą chciały dalej poprowadzić grę (oczywiście beze mnie).
Na zakończenie, dziękuję za wspólną zabawę przez ten czas na reaktywowanym Vallheru i przepraszam wszystkich zainteresowanych, ale po prostu wiem, że lepiej już z mojej strony nie będzie. Dlatego lepiej jest teraz podjąć decyzję niż okłamywać się, że wszystko jest ok.
Mimo wszystko, jak zwykle, życzę miłej zabawy… na Vallheru czy gdziekolwiek indziej 😉
Tak więc kończymy napisana przez (Thindil) dnia 2013-04-25
Taka mała informacja dla osób, które tutaj jeszcze zaglądają. Jak widać, eksperyment z technicznymi zakończył się niepowodzeniem (nagroda roku za dyplomację 😉 ). W związku z tym, tak jak było to wspomniane w jednej z poprzednich wieści, gra zakończy swoją działalność pod koniec maja (mniej więcej w ciągu 7 dni od 28.05.2013). Dziękuję wszystkim za wspólną zabawę na Vallheru i mimo wszystko życzę miłej zabawy.