Amorion na przestrzeni lat – kilka słów na temat gry

O ile czynnie na Amorion nie gram już od roku 2012, to mniej lub bardziej aktywnym graczem byłem tam od początku istnienia gry. Najbardziej wzmożony okres w tym wypadku przypada na lata 2009-2012 kiedy to oprócz najaktywniejszej gry z mojej strony czynnie pomagałem również w rozwoju Amorion, będąc m.in. księciem, posłem oraz na pewnym etapie (nieskromnie, ale obiektywnie) w gruncie rzeczy jedyną osobą, która zajmowała się pracami programistycznymi. Nie zamierzam tutaj jednak skupiać się na mojej osobie, a na samym Amorion, które jeszcze niedawno uznać można było za swoistego „last man standing” na polskiej scenie vallheru. Jak wspominam Amorion? Co przyczyniło się do niewątpliwego sukcesu na tle innych gier na ww. silniku? Zachęcam do lektury. Czytaj dalej Amorion na przestrzeni lat – kilka słów na temat gry

Gry tekstowe RPG

Internet się zmienia, technologia ewoluuje w ogromnym tempie. Gry tekstowe RPG oparte na przeglądarce internetowej niegdyś cieszyły się ogromną popularnością. Było tak głównie ze względu na małe wymagania sprzętowe lub wręcz brak wymagań. Któż bowiem w dzisiejszych czasach nie posiada dostępu do internetu i zainstalowanej dowolnej przeglądarki? Co jednak przyciągało ludzi do gry w tekstowe RPG poza dostępnością? Skąd bierze się magia gier opartych na silniku Vallheru? Czytaj dalej Gry tekstowe RPG

Era pierwsza – podsumowanie i zmiany

Pierwsza Era Ogurowo Vallheru zakończyła się, zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami, to znaczy po pokonaniu Strażnika Skarbu, a także ukończeniu budowy Astralnej Machiny. Jesteśmy już wprawdzie w połowie Ery Drugiej, jednak nikt dotychczas nie posilił się na podsumowanie dotychczasowych dokonań. Postanowiłem więc krótko je streścić. To także dobry moment, by zastanowić czego jeszcze możemy się spodziewać w nadchodzącym czasie. Czytaj dalej Era pierwsza – podsumowanie i zmiany

Skąd się wzięło Ogurowo Vallheru?

Wszystko rozpoczęło się na Vallheru, grze tekstowej w klimacie fantasy, utworzonej przez Thindila około 2004 roku na podstawie silnika Gamers-Fusion. Dzięki wspaniałomyślności autora, który udostępniał powszechnie kolejne wersje gry, świat Vallheru rozszerzał się o bardzo wiele modyfikowanych wersji, z których niejedna pobiła oryginał ze względu na trwałość, a może i popularność. Czytaj dalej Skąd się wzięło Ogurowo Vallheru?