Dołącz do 1241 zarejestrowanych graczy! ZAREJESTRUJ SIĘ

Rasy


Człowiek

Na tle innych ras ludzie wyróżniają się przede wszystkim wszechstronnością oraz różnorodnością. Niezależnie od tego czy postanowią zgłębiać techniki szermiercze czy też wiedzę magiczną, w obu przypadkach będą czuć się jak ryba w wodzie. Ogranicza ich jedynie czas poświęcony na daną dziedzinę – a tego mają niewiele. W porównaniu z przedstawicielami pozostałych ras, ludzie żyją znacznie krócej i szybciej się starzeją. Bardzo niewielu dożywa setki, zaś po pięćdziesiątce ich kondycja stopniowo spada. Zazwyczaj mierzą około pięciu lub sześciu stóp wysokości – niektórzy mogą jednak przekraczać tę normę w obu kierunkach. Charakteryzują się bardzo różnymi sylwetkami, zależnymi od stylu życia oraz klimatu.

Krótki żywot jest nie tylko największą słabością, ale i też największym atutem ludzi. Świadomość ulotności życia oraz szybko mijającego czasu sprawia, że uczą się o wiele szybciej od innych, a także posiadają większe ambicje. Znacznie łatwiej odnajdują się w nowych warunkach - mogą zaadaptować się zarówno do srogiego klimatu mroźnych masywów górskich, jak i tropikalnych dżungli pełnych komarów. Jednakże w oczach pozostałych mieszkańców krainy, ich chęć czynienia ziemi poddaną często widziana jest jako arogancja i zuchwałość. Ma ona jednak też dobrą stronę – ludzie nie stronią od przedstawicieli innych ras, widząc we wszystkich potencjalnych partnerów handlowych. Nawet jeśli osobiście czują czasem awersję do elfów czy krasnoludów, brzęcząca sakiewka szybko pomaga ją przezwyciężyć.

Za 1 AP ludzie otrzymują: Dodatkowe bonusy: Statystyki początkowe: Rekomendowane klasy:

Elf

Pradawne manuskrypty opisują elfy jako starożytną rasę, którą cechuje dostojność i szlachetne rysy twarzy. Na tle historycznym mogą się oni poszczycić najwyżej rozwiniętą cywilizacją, a jej korzenie sięgają czasów bogów, z którymi wspólnie spijali nektar z adamantowych kielichów. Według podań elfy cieszyły się najwspanialszymi osiągnięciami z wszelkich dziedzin sztuki, na czele oczywiście z literaturą i wspomnianymi wcześniej starożytnymi manuskryptami, według których naucza się dziś o dziejach. Z codziennych obserwacji dokonywanych na ulicach Altary wynika, iż jest to rasa delikatnie zniewieściała, słabsza nawet od ludzi, lecz zdecydowanie górująca nad nimi zręcznością. Nie można im przy tym odmówić zdolności umysłowych, co czyni z elfów doskonałych magów i zdolnych rzemieślników.

Za 1 AP Elfy otrzymują: Dodatkowe bonusy:

Dziki Elf

Leśny Elf

Wysoki Elf

Statystyki początkowe: Rekomendowane klasy:

Krasnolud

Krasnoludy to rasa pochodzących z odległych gór, krzepkich i brodatych humanoidów. Nie są wielkiego wzrostu, jednak ich krępa i umięśniona budowa ciała sprawia, że są niezwykle silni i wytrzymali. Ich domeny to walka oraz wszelakie rzemiosło, ze szczególnym uwzględnieniem górnictwa oraz kowalstwa.

Wrodzona siła i wytrzymałość czyni z krasnoludów doskonałych wojowników. Ruszają do boju opancerzeni oraz wyposażeni w potężne młoty i topory, przez co może i w walce nie są najzwinniejsi, ale kiedy już trafią przeciwnika, to na pewno powalą go na ziemię. Krasnoludy znane są także z powszechnej niechęci do magów, czarodziejów i zaklinaczy. Samej magii starają się z kolei unikać, wychodząc z założenia, że nie warto ufać czemuś, czego nie da się kontrolować przy pomocy młota.

Z krasnoludem najłatwiej zaprzyjaźnić się stawiając mu piwo w karczmie, przysłuchując się opowieści o jego bohaterskich dokonaniach. Nawet jeżeli niewiele w nich prawdy, a ubity smok był zaledwie polną jaszczurką, to zyskamy w ten sposób wiernego kompana.

Za 1 AP Krasnoludy otrzymują: Dodatkowe bonusy: Statystyki początkowe: Rekomendowane klasy:

Hobbit

Hobbici, ze względu na niezbyt okazały wzrost nazywani także niziołkami, to rasa zaiste mizerna pod względem fizycznym. Na ogół są jeszcze nieco niżsi od krasnoludów, ale w odróżnieniu od nich, nie nadrabiają tego tężyzną ni krępą budową ciała. Niedoskonałości te pomogły za to hobbitom lepiej wykształcić cechy, którymi wyróżniają się spośród przedstawicieli innych ras Vallheru. Nie znajdzie się bowiem na ulicach Altary istot o bardziej wyostrzonych zmysłach czy zręczniejszych dłoniach, a i sprytu tym mikrusom nie sposób odmówić. Taka charakterystyka czyni z hobbitów najlepszych złodziei, dobrych handlarzy i wybitnych przywódców ruchów rewolucyjnych. Mniej zaangażowani osobnicy bywają z reguły lubiani za swoje lekkie podejście do życia i poczucie humoru. W swoim czasie krążyło w Ardullith powiedzenie „nie masz ciołka nad niziołka”.

Za 1 AP Hobbici otrzymują: Dodatkowe bonusy: Statystyki początkowe: Rekomendowane klasy:

Jaszczuroczłek

Jaszczuroludzie są prawdopodobnie najstarszą inteligentną rasą w krainie. Niestety na skutek zmian klimatycznych stanowią jedynie cień dawnej potęgi. Obniżenie temperatur w Vallheru mocno zawęziło siedliska tych istot, które nie czują się najlepiej z dala od wilgotnych i zacienionych terenów. Najłatwiej spotkać ich na bagnach, lasach i mokradłach, gdzie wiele plemion prowadzi koczowniczy tryb życia.

Podobnie jak warany czy krokodyle, jaszczuroludzie nie lubią tracić energii bez potrzeby, jednak kiedy już jej użyją... Efekt jest piorunujący. Atakują z niespotykaną, właściwą gadom brutalnością. Spoglądając na ich ogromne, ponad dwumetrowe cielska, aż ciężko uwierzyć w prędkość z jaką poruszają się te dwunożne istoty. Ich ulubioną taktyką jest zasypanie przeciwnika gradem potężnych ciosów, które błyskawicznie zakończą walkę. Im starszy jaszczuroczłek, tym więcej twardych łusek pojawia się na skórze. Formują w ten sposób naturalny pancerz, który znacząco pomaga w przetrwaniu.

Jaszczuroludzie nigdy nie wykształcili zaawansowanej cywilizacji. Przejawiają ogromną niechęć wobec postępu technologicznego oraz magii. Wiedza interesuje ich wyłącznie o tyle, o ile jest praktyczna. Narzędzia czy broń jaszczuroludzi potrafią okazywać się całkiem funkcjonalne, ale nie sposób uświadczyć na nich zdobień. W zasadzie nigdy nie próbują podbierać nowych rozwiązań od innych ras – mają zbyt dużą tendencję do izolowania się i wiedzenia prostego trybu życia. Pozostałe istoty uważają jaszczuroludzi za niezwykle oziębłych emocjonalnie. Prawdą jest, że są bardzo opanowani i ciężko wyprowadzić ich z równowagi, niemniej nie są całkowicie obojętni. Na swój gadzi sposób dotykają ich zarówno smutki, jak i radości.

Za 1 AP Jaszczuroludzie otrzymują: Dodatkowe bonusy: Statystyki początkowe: Rekomendowane klasy:

Gnom

Małe, brzydkie i przebiegłe – tak większość mieszkańców Vallheru postrzega gnomy. Ich pochodzenie stanowi dla mędrców zagadkę, jednakże starają się ją wyjaśnić poprzez teorię krzyżówki między krasnoludami a hobbitami. Wygląd gnoma przywodzi na myśl bardziej magiczne istoty z lasu Avantiel niż dostojnych ludzi czy elfów, dlatego złośliwcy skłaniają się bardziej do teorii, że pierwszy gnom był wynikiem niedelikatnej przelotnej znajomości hobbita z trollem. Cechami charakterystycznymi gnomiej twarzy są: haczykowaty nos, ciemne oczy i proporcjonalnie duże uszy. Nie są tak silni jak krasnoludy ani zręczni jak hobbici, potrafią jednak doskonale wykorzystać swój spryt w sztukach magicznych oraz rzemiośle. Powodowani niezaspokojoną chciwością, najczęściej decydują się na uprawianie alchemii, zawsze poszukując mitycznej receptury na zamianę miedzi w złoto.

Za 1 AP Gnomy otrzymują: Dodatkowe bonusy: Statystyki początkowe: Rekomendowane klasy:

Półork

Półorkowie stanowią rasę powszechnie pogardzaną. Większość istot rozumnych widzi w nich tępych, niezbyt atrakcyjnych osiłków. Nawet w oczach orków są tylko krewniakami gorszej kategorii - słabszymi mieszańcami, w dodatku „skalanymi cywilizacją”. Tym bardziej, że półorkowie to w sporej części wypadków owoc gwałtu – na ogół chętnego, orkowego ojca na zdecydowanie mniej chętnej, ludzkiej matce.

Charakterystycznym atrybutem przedstawicieli tej rasy jest wysoki wzrost oraz muskularna sylwetka. Choć z daleka przypominają wyjątkowo krępych ludzi, to jednak zachowują pewne cechy wyglądu odziedziczone po orkowym rodzicu. Czasami jest to pokrywająca część ciała czarna lub ciemnozielona, chropowata skóra. Nierzadko zdarza się mocniej wysunięta szczęka, wyposażona w wystające kły. Już sam wygląd półorków napawa trwogą – ich postura nie jest jednak tylko na pokaz. Cechuje ich wręcz nieprawdopodobna siła, wytrzymałość oraz żywotność. W połączeniu z agresywną naturą, kariera rębajły wydaje się dla nich naturalna.

Półorkowie znacznie gorzej radzą sobie z czynnościami wymagającymi precyzji oraz cierpliwości. Grube paluchy nie ułatwiają pracy nad drobnymi elementami, podobnie jak niespokojne usposobienie. Słabo radzą sobie z nauką, przyswajaniem wiedzy oraz wszelako pojętą dyscypliną – choć oczywiście wypadają na tym polu o niebo lepiej od pełnokrwistych kuzynów. Rzadko kiedy ich umysł wykazuje się bystrością... I całe szczęście! W innym wypadku ich ogromna siła byłaby nie do powstrzymania.

Za 1 AP Półorkowie otrzymują: Dodatkowe bonusy: Statystyki początkowe: Rekomendowane klasy:

Lista graczy | Osiągnięcia | Generator imion | Generator nazw miast | Generator rzutu kością

© 2024 Vallheru based on Vallheru Engine | Regulamin | Polityka prywatności